Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1.       Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou závazné pro všechny kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím.
1.2.       Pro účely těchto všeobecných obchodních podmínek mají níže uvedené pojmy následující význam:
  (a)          eshop – internetový obchod prodávajícího na adrese haremnakham.cz, na kterém je umístěna nabídka zboží prodávajícího;
  (b)          kupní cena – kupní cena zboží;
  (c)          kupující – osoba, která je kupujícím zboží dle smlouvy;
  (d)          občanský zákoník – zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů;
  (e)          prodávající – Jana Zahradníčková se sídlem Kodaňská 29, 101 00 Praha 10, IČO: 74151151
  (f)           smlouva – kupní smlouva uzavřená mezi kupujícím a prodávajícím postupem dle těchto VOP, jejímž předmětem je prodej zboží ze strany prodávajícího kupujícímu;
  (g)          smluvní strana(y) – kupující a/nebo prodávající;
  (h)          VOP – tyto všeobecné obchodní podmínky;
  (i)           zboží – věc, která je předmětem koupě dle smlouvy;
  (j)           ZOS – zákon č. 634/1992 Sb., na ochranu spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
1.3.       Podnikatelem je každá osoba, která naplňuje definici uvedenou v § 420 a násl. občanského zákoníku, zejména jsou podnikatelem všechny osoby zapsané v obchodním rejstříku nebo podnikající na základě živnostenského nebo jiného oprávnění podle zákona. Prodávající vystupuje při prodeji zboží dle těchto VOP jako podnikatel.
1.4.       Spotřebitelem je dle § 419 občanského zákoníku každý člověk (fyzická osoba), který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím nebo s ním jinak jedná. Pro vyloučení pochybností se má za to, že pokud kupující v objednávce či ve smlouvě uvede své identifikační číslo, a/nebo daňové identifikační číslo, pak smlouvu uzavírá v souvislosti s výkonem své podnikatelské činnosti a je pro účely smlouvy podnikatelem.
1.5.       Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s obsahem těchto VOP, v plném rozsahu jim porozuměl a souhlasí se  všemi právy a povinnostmi obsaženými v těchto VOP a/nebo z nich vyplývající.
1.6.       V případě vzájemného rozporu mají přednost ustanovení smlouvy před VOP, a tyto mají přednost před dispozitivními ustanoveními občanského zákoníku.
1.7.       Vzájemné vztahy neupravené smlouvou nebo těmito VOP, včetně uzavření smlouvy, její platnosti a účinnosti, se řídí právním  řádem České republiky, zejména občanským zákoníkem, a je-li kupující spotřebitel, pak též ZOS.
 

2.           Uzavření smlouvy 
2.1.       Sortiment zboží prodávajícího, informace o zboží, jeho vlastnostech a kupní ceně jsou uvedeny na eshopu. Kupní cena nezahrnuje náklady na dopravu zboží kupujícímu. Náklady na dopravu budou stanoveny dle zvoleného způsobu dopravy.
2.2.       Prezentace zboží na eshopu není nabídkou prodávajícího na uzavření smlouvy. Nabídku na uzavření smlouvy provádí kupující pomocí objednávkového formuláře na eshopu. Před odesláním objednávky má kupující možnost kontrolovat a měnit údaje uvedené v objednávce. Součástí informací uvedených v objednávce jsou též náklady na dopravu zboží kupujícímu.
2.3.       Vyplněním všech povinných údajů a odesláním objednávky činí kupující nabídku prodávajícímu na uzavření smlouvy na koupi zboží uvedeného v objednávce. Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy je kupujícímu doručeno potvrzení prodávajícího o přijetí objednávky na emailovou adresu kupujícího.
2.4.       Prodávající se uzavřením smlouvy zavazuje dodat kupujícímu zboží uvedené ve smlouvě (potvrzené objednávce) a umožnit mu nabytí vlastnického práva ke zboží. Kupující se zavazuje dodané zboží převzít a zaplatit prodávajícímu kupní cenu.
2.5.       K uzavření smlouvy dochází pomocí prostředků komunikace na dálku mimo obchodní prostory prodávajícího. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (náklady na internetové připojení, SW apod.) hradí kupující. Prodávající v této souvislosti neúčtuje kupujícímu žádné poplatky. Náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby.
 
3.           Platební podmínky
3.1.       Kupní cena je stanovena v Kč. Kupující zaplatí kupní cenu
  (a)         platební kartou prostřednictvím platební brány umístěné na eshopu;
  (b)         bezhotovostním převodem na bankovní účet prodávajícího.
3.2.       Kupující je společně s kupní cenou povinen zaplatit prodávajícímu též náklady spojené s dodáním zboží ve výši uvedené v objednávce. Není-li v těchto VOP uvedeno jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
3.3.       Kupní cena je zaplacena okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího. Po zaplacení kupní ceny vystaví prodávající kupujícímu daňový doklad („faktura“). Kupující souhlasí s vystavením faktury v elektronické podobě.
3.4.       Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku a zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
 

4.          Dodání zboží
4.1.       Prodávající není povinen odeslat zboží kupujícímu dříve, než dojde k zaplacení kupní ceny.
4.2.       Zboží bude zabaleno obvyklým způsobem s ohledem na zvolený způsob přepravy. Prodávající bude informovat kupujícího o odeslání zboží.
4.3.       Je-li prodávající podle smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
4.4.       Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci a prodávajícímu. V případě porušení obalu nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. 
 

5.          Trvání smlouvy, odstoupení od smlouvy 
5.1.       Smlouvu lze ukončit:
  (a)         na základě dohody smluvních stran;
  (b)         odstoupením od smlouvy z důvodů uvedených v zákoně nebo v těchto VOP. Odstoupení je účinné okamžikem doručení písemného oznámení o odstoupení druhé smluvní straně.
5.2.       Odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího:
5.2.1.          Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy v těchto případech:
  (a)         z důvodu podstatného porušení smlouvy kupujícím;
  (b)         v případě nepředvídatelných okolností, které znemožňují nebo zásadním způsobem ztěžují kupujícímu možnost realizovat dodávku zboží dle smlouvy.
5.2.2.          Za podstatné porušení smlouvy kupujícím se, kromě případů stanovených zákonem považuje:
  (a)         prodlení kupujícího s úhradou kupní ceny či její části o více než 14 dnů;
  (b)         prodlení kupujícího s převzetím zboží poté, co byl prodávajícím k převzetí vyzván a byla mu poskytnuta dodatečná lhůta k převzetí.
5.3.       Zvláštní ujednání o odstoupení od smlouvy kupujícím – spotřebitelem
5.3.1.          Jestliže kupující (spotřebitel) uzavřel smlouvu mimo obchodní prostory prodávajícího, včetně uzavření smlouvy distančním způsobem, je kupující oprávněn od smlouvy odstoupit bez udání důvodu do 14 (čtrnácti) dnů ode dne uzavření smlouvy nebo od převzetí zboží, podle toho, co nastane později. K zachování lhůty postačí, pokud je odstoupení v této lhůtě prokazatelně odesláno prodávajícímu.
5.3.2.          Odstoupení od smlouvy musí kupující uplatnit u prodávajícího písemně, a to na adresu uvedenou v čl. 1.1. VOP nebo na kontaktním emailu prodávajícího uvedeném na stránkách eshopu. K tomu může použít vzorový formulář, který je přílohou těchto VOP. 
5.3.3.          Kupující není oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že předmětem smlouvy je dodávka zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu.
5.3.4.          V případě odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo po předchozí dohodě předá zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 (čtrnácti) dní od odstoupení. Náklady spojené s vrácením zboží prodávajícímu nese kupující.
5.3.5.          Prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu včetně případných nákladů na dopravu do 14 (čtrnácti) dnů od odstoupení stejným způsobem, jako je přijal, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. Prodávající však není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než mu kupující vrátí zboží nebo prokáže, že zboží prodávajícímu na svůj náklad odeslal.
5.3.6.          Kupující je povinen vrátit prodávajícímu zboží nepoškozené, nepoužité a včetně všech součástí a příslušenství. Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání se zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.
5.4.       Odstoupení od smlouvy kupujícím – podnikatelem
5.4.1.          Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě porušení jakékoliv povinnosti prodávajícího vyplývající ze smlouvy a její nesplnění ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou mu k tomu kupující poskytne (nevylučuje-li to charakter porušené povinnosti); v pochybnostech se má za to, že lhůta je přiměřená, pokud činila alespoň 15 dní.
5.4.2.          V případě odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo po předchozí dohodě předá zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 (čtrnácti) dní od odstoupení. Náklady spojené s vrácením zboží prodávajícímu nese kupující.
5.4.3.          Prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez případných nákladů na dopravu, a to do 14 (čtrnácti) dnů od vrácení zboží. Kupující je povinen vrátit prodávajícímu zboží nepoškozené, nepoužité a včetně všech součástí a příslušenství. Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání se zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.
 

6.          Vlastnosti zboží, odpovědnost za vady
6.1.       Zboží má vady, nemá-li sjednané vlastnosti. Za vadu se považuje i dodání jiného zboží nebo množstevní vady.
6.2.       Právo kupujícího z vad zboží zakládá vada, kterou má zboží v okamžiku přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později.
6.3.       Zvláštní ustanovení o prodeji zboží spotřebiteli:
6.3.1.          Prodávající odpovídá kupujícímu (spotřebiteli) za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu za to, že v době, kdy kupující zboží převzal:
  (a)         má vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly ve smlouvě; chybí-li takové ujednání, takové vlastnosti, které prodávající popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a/nebo na základě reklamy prováděné prodávajícím;
  (b)         se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá;
  (c)          zboží má odpovídající množství, míru nebo hmotnost, a
  (d)         zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
6.3.2.          Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující (spotřebitel) je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době 24 (dvaceti čtyř) měsíců od převzetí. To neplatí:
  (a)         u věci prodávané za nižší cenu pro vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;
  (b)         na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním;
  (c)          u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím; nebo
  (d)         vyplývá-li to z povahy věci.
6.4.       Prodávající není odpovědný za škody způsobené:
  (a)         nedovoleným nebo nesprávným užíváním zboží;
  (b)         uvedením nesprávných údajů ze strany kupujícího ve smlouvě či v objednávce;
  (c)          skutečnostmi, které prodávající nemohl ovlivnit, tj. okolnostmi vyšší moci.
6.5.       Práva z vad zboží uplatní kupující u prodávajícího dle čl. 7. těchto OP. Práva z vadného plnění však kupujícímu nenáleží, pokud kupující vadu sám způsobil.
 

7.          Reklamace vad
7.1.       Kupující zboží prohlédne co nejdříve po dodání a přesvědčí se o jeho vlastnostech a množství. O případných zjištěných vadách a nedostatcích je povinen prodávajícího bez zbytečného odkladu informovat.
7.2.       Práva z odpovědnosti za vady zboží (dále jen „reklamace“) je kupující povinen uplatnit u prodávajícího písemně.
7.3.       Pokud vadné plnění znamená podstatné porušení smlouvy, má kupující právo:
(a)         na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějícího zboží;
(b)         na odstranění vady opravou zboží, je-li to vzhledem k povaze zboží možné;
(c)          na přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
(d)         odstoupit od smlouvy.
7.4.       Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující místo odstranění vady požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li si kupující své právo včas, má práva jako v případě nepodstatného porušení smlouvy.
7.5.       Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Neodstraní-li prodávající vadu včas nebo vadu odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.
7.6.       Prodávající neodpovídá za vady zboží způsobené: 
(a)         používáním zboží v rozporu s pokyny či informacemi poskytnutými prodávajícím; 
(b)         běžným opotřebením;
(c)          působením vnějších vlivů.
7.7.       Současně s uplatněním reklamace nebo nejpozději do 7 (sedmi) dnů je kupující povinen doručit prodávajícímu reklamované zboží. S výjimkou případů, kdy je předmětem reklamace nedodání zboží, je předložení reklamovaného zboží předpokladem k zahájení reklamačního řízení. Náklady na přepravu do sídla či provozovny prodávajícího nese kupující. Kupující rovněž nese nebezpečí škody na věci po dobu přepravy zboží až do okamžiku jeho převzetí prodávajícím.
7.8.       Prodávající vyřídí reklamaci ve lhůtě přiměřené povaze reklamované vady. O způsobu vyřízení reklamace bude prodávající bez zbytečného odkladu informovat kupujícího.
7.9.       Náklady na opravu vady, na kterou se nevztahuje odpovědnost prodávajícího za vady zboží nebo záruka za jakost, nese kupující. Prodávající bude o skutečnosti, že vadu je nutno odstranit na náklady kupujícího, informovat kupujícího předem, včetně uvedení ceny za provedení opravy. Oprava bude provedena po písemném odsouhlasení ceny ze strany kupujícího.
 

8.          Další ujednání
8.1.       Prodávající dle § 1826 odst. 1 občanského zákoníku uvádí, že
(a)          uzavřená smlouva u něj bude archivována, a to dle způsobu uzavření buď v elektronické podobě nebo v listinné podobě. Kopie smlouvy bude kupujícímu poskytnuta na vyžádání po předchozí dohodě s prodávajícím;
(b)         smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce;
(c)          smlouva je uzavřena postupem dle čl. 2 VOP, tj. potvrzením objednávky ze strany prodávajícího;
(d)         prodávající není vázán žádnými kodexy chování, ať již dobrovolnými či závaznými.
8.2.       Kupující na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
 

9.          Závěrečná ustanovení
9.1.       Smluvní strany souhlasí s tím, že komunikace a vzájemné doručování písemností může probíhat elektronicky na emailové adresy smluvních stran.
9.2.       Smluvní strany se zavazují, že bez předchozího výslovného písemného souhlasu druhé smluvní strany nepostoupí ani nepřevedou jakákoliv práva či povinnosti vyplývající ze smlouvy, ani smlouvu jako celek, na třetí osobu či osoby.
9.3.       V souladu s § 1794 odst. 2 občanského zákoníku kupující uzavřením smlouvy prohlašuje, že:
(a)          se vzdává práva dle § 1793 občanského zákoníku, tj. zejména práva požadovat zrušení smlouvy a navrácení do původního stavu za podmínek dle § 1793 občanského zákoníku;
(b)         je si vědom poskytovaného plnění dle smlouvy, cenu za plnění smlouvy považuje za přiměřenou a úměrnou a s plněním za dohodnutou cenu souhlasí.
9.4.       V případě, že jakékoliv ustanovení smlouvy nebo VOP bude považováno za nezákonné, neplatné nebo nevynutitelné, taková nezákonnost, neplatnost nebo nevynutitelnost se nebude dotýkat ostatních ustanovení smlouvy nebo VOP, která budou vykládána tak, jako kdyby tato nezákonná, neplatná anebo nevynutitelná ustanovení neexistovala. Smluvní strany souhlasí s tím, že veškerá nezákonná, neplatná nebo nevynutitelná ustanovení budou nahrazena ustanoveními zákonnými, platnými a vynutitelnými, která se nejvíce blíží smyslu a účelu smlouvy a VOP.
9.5.       Veškeré spory mezi smluvními stranami budou řešeny před soudy České republiky. V případech, kdy zákon tuto dohodu připouští, se smluvní strany dohodly, že místně příslušným je soud podle sídla prodávajícího.
9.6.       K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, www.coi.cz.
9.7.       Tyto VOP jsou platné od 24. 11. 2021
 

 

Příloha č. 1 - Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy ze strany spotřebitele

(Tento formulář vyplní spotřebitel a pošle jej zpět prodávajícímu pouze v případě, že chce odstoupit od smlouvy.)

 

Věc: Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy

 

Odesílatel:

Jméno a příjmení:

Adresa:

 

Adresát:

Harem nakham

Jana Zahradníčková

IČ: 74151151

Dolní Černá Studnice čp. 153

Pěnčín

468 21

haremnakham@gmail.com

+420 725 390 439

 

 

Číslo objednávky…………………………………………………………………………..

Peníze zaslat na bankovní účet číslo………………………………………………………………………..

 

Na základě ust. § 1829 odst. 1 ve spojení s ust. § 1818 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, využívám svého zákonného práva a odstupuji od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím internetu, která se týká výše uvedené objednávky.

 

 

V……………..dne……………….

 

 

 

 

 

Jméno a příjmení nakupujícího

             (podpis)